
Workshop
Nascholing AI in onderwijs en onderzoek
De ontwikkeling van AI gaat razend snel. Zo snel dat de inzichten die wij vorig jaar tijdens onze nascholing deelden voor een deel alweer zijn ingehaald door de actualiteit. Voor het onderwijs is dat interessant, verwarrend en soms ingewikkeld. Hoe ga je er mee om? Wat heb je er aan? En wanneer moet je AI vooral vermijden?
Inhoud van de nascholing
We delen tijdens deze tweede nascholing over AI de meest recente inzichten en gaan met elkaar in gesprek over hoe je AI verantwoord inzet en hoe je leerlingen hierin begeleidt. We gaan in gesprek met specialisten van WUR op het gebied van het gebruik van Generative AI in onderwijs. Zij bieden praktische handreikingen voor het maken van verantwoorde keuzes. Ook in het onderzoek is het gebruik van AI volop in ontwikkeling. Onderzoekers laten zien hoe AI en datascience wordt ingezet in onderzoek en als kennisbasis kan dienen voor het nemen van beheersmaatregelen.
Opbrengst
Na deze nascholing weet je hoe je AI en kunstmatige intelligentie op een verantwoorde manier kunt integreren in je lesprogramma. Deze workshop biedt je praktische handreikingen en inzichten van WUR-specialisten over het gebruik van generatieve AI in het onderwijs. Je weet hoe je concrete tools en strategieën in kunt zetten om op een verantwoorde manier AI te gebruiken.
Over de sprekers
Jolanda Soeting is toetsdeskundige bij het Teacher and Learning Centre van Wageningen University & Research en expert op het gebied van AI in onderwijs en examinering.
Tijmen Kerstens is onderwijs- en onderzoeksmedewerker bij de Leerstoelgroep Plant Sciences van Wageningen University & Research en expert op het gebied van AI in onderwijs en onderzoek.
Op de hoogte blijven?
Wil je op de hoogte blijven van al onze nascholingen? Abonneer je gratis op de nieuwsbrief van Wageningen Pre University.